WIADOMOŚCI

Formuła 1 chce nowych silników od sezonu 2021
Formuła 1 chce nowych silników od sezonu 2021
Po piątkowym spotkaniu przedstawicieli producentów jednostek napędowych z FIA, do którego doszło wczoraj w Paryżu, można wyciągnąć wnioski iż Formuła 1 nie zamierza kontynuować projektu silników V6 turbo po sezonie 2021.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Przewodniczący FIA, Jean Todt spotkał się wczoraj z przedstawicielami producentów jednostek napędowych zarówno tych biorących już udział w mistrzostwach, jak i potencjalnymi nowymi graczami na tym rynku. Wśród zaproszonych do Paryża był m.in. CEO Lamborghini, Stefano Domenicali, który reprezentował interesy Volkswagena.

Według informacji przekazanych przez FIA większość biorących w spotkaniu osób opowiedziała się za porzuceniem projektu V6 turbo oraz stworzeniem nowych przepisów silników od sezonu 2021.

Opracowanie nowych rozwiązań silnikowych dla Formuły 1 zajmie jednak jeszcze sporo czasu. Według oświadczenia przekazanego przez FIA udało się jednak uzyskać konsensus polegający na zaniechaniu rozwoju technologii V6 turbo, pod warunkiem dalszego skupiania się na utrzymaniu technologii odpowiadającej trendom w motoryzacji. Silniki mają również być prostsze w budowie, tańsze w rozwoju oraz głośniejsze.

Nowe silniki mają również utrzymać wysoki poziom mocy i pozwalać kierowcom atakować przez cały dystans wyścigu. W tym temacie pojawiają się spekulacje iż FIA może chcieć wycofać się w kolejnych latach z limitu paliwa wynoszącego obecnie 105 kg na wyścig.

„Jestem bardzo zadowolony z tego procesu i z faktu, że tak wielu różnych udziałowców było w stanie uzgodnić kierunek w jakim podążać mają mistrzostwa świata Formuły 1 w tak ważnym obszarze technicznym” mówił Jean Todt.

„Oczywiście teraz musimy usiąść i opracować szczegóły tego jak dokładnie będą wyglądały silniki w sezonie 2021. Niemniej zaczęliśmy dobrze i nie mogę doczekać się dalszej realizacji tego procesu oraz podjęcia najlepszej decyzji dla przyszłości Formuły 1 w tym temacie.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

21 KOMENTARZY
avatar
elLimon

01.04.2017 14:31

0

Gdyby nie to że dziś 1 kwietnia to byłby to naprawdę dobry news. Ale tym razem nie dam się nabrać tak jak w tamtym roku. Panie Kempa nie tym razem.


avatar
rsobczuk

01.04.2017 15:31

0

Niech wprowadzą V4 turbo 0.8L. Ciekawe jaką moc udałoby się wykręcić z czegoś takiego.


avatar
EryQ

01.04.2017 15:52

0

@1 Chyba, że szanowny Kempa podłapał żarcik z zagranicznych portali bo na największych poświęconych F1 też się o tym rozpisują...


avatar
orto

01.04.2017 16:14

0

A na innym portalu jest info, że Kubica wystartuje razem z Alonso w 24 Le Mans!


avatar
Manonfire

01.04.2017 17:53

0

Łomatko... Pal licho silniki, ale ta nowa szata graficzna portalu... Myślałem, że coś źle kliknąłem i to nie ta strona :)


avatar
shodan

01.04.2017 18:02

0

brawa dla redakcji za prace nad zmiana wygladu portalu i to jeszcze w sobote gdy pogoda palce lizac tak trzymac :)


avatar
kempa007

01.04.2017 18:05

0

News nie jest fake'owy chyba, ze FIA sobie jaja zrobila ze wszystkich ;-)


avatar
Miki42

01.04.2017 18:16

0

News jest prawdziwy FIA sobie jaj nie robi za poważna instytucja


avatar
Tylda

01.04.2017 19:45

0

Szkoda, że to 1 kwietnia...


avatar
magic942

01.04.2017 19:47

0

Matko Boska gdzie ja trafiłem, gdzie stare dobre i przejrzyste F1 Dziel Pasje? :o LOL :(


avatar
mentos11

01.04.2017 20:36

0

Strona jest nowoczesną i na komórkę przyjemnie się czyta, gratulacje. Co do silnikow to wystarczy że zrezygnują z turbo i zostawią kompresor, ostatecznie mogą całkowicie zrezygnować z turbo i zostawić tylko jeden silnik z bateriami czyli kers.


avatar
hubos21

01.04.2017 20:43

0

może z nowymi silnikami będzie w końcu Mercedes Bęc


avatar
St Devote

02.04.2017 00:39

0

Nic takiego dramatycznego w tym newsie nie ma. Wiadomo, że raz na jakiś czas jest aktualizacja jednostki napędowej i wiadomo, że zawsze jest co najmniej kilka różnych astronomicznych pomysłów, w którym kierunku ją poprowadzić. Ja bym się raczej obawiał, że - sądząc po trendach w segmencie osobówek - za 5-10 lat combustion engine zostanie zredukowany do jakiejś sentymentalnej przystawki do przerościętej części elektrycznej. Pozostanie wtedy jedynie pisać petycje, żeby wstrzymali się z tym do czasu aż te kilka pokoleń emerytów, co pamiętają starą F1 straci wzrok i słuch.


avatar
Jacko

02.04.2017 02:10

0

Te silniki są bardzo dobre, tylko wykastrowane przez ograniczenia ilości paliwa, przepływu, maksymalnych obrotów i kto wie czego tam jeszcze. Wystarczy poluzować te restrykcje i nie trzeba znowu wykładać jakiś bajońskich sum na nowe konstrukcje. Niektóre zespoły już i tak ledwo zipią.


avatar
sliwa007

02.04.2017 08:54

0

Weszli w bardzo drogą technologię a małe zespoły płacić nie chcą więc trzeba wejść w nieco tańszą technologię. Nowe jednostki to jest jakieś wyjście, ale na pewno trzeba to lepiej przemyśleć. Na pewno będzie turbo i hybryda. To jest teraz światowy trend i producenci na nic innego nie pójdą. 14. Jacko Może ty i masz coś racji, ale zwróć uwagę na to, że całkowite odblokowanie tych silników poprzez zniesienie limitów wywoła kolejny wielki wyścig szczurów i ogromne koszta, nie wiem czy tych silników nie trzeba by było robić od podstaw. Wyobraź sobie, że nagle można zabierać na pokład 150kg paliwa i limity przepływu są zniesione. Naturalnie moc drastycznie idzie w górę, co dalej? Zaczynają wysiadać wszystkie podzespoły w silniku bo były projektowane na inne obciążenia. Ekipy wracają do punktu początkowego, siadają, projektują, testują, poprawiają itd. To wszystko kosztuje.


avatar
BlahBlah

02.04.2017 09:57

0

@10 Jeżeli dla Ciebie przejrzyste było to coś co do tej pory to musisz zaopatrzyć się w okulary.


avatar
Spargus

02.04.2017 19:57

0

@17 Też uważam, że stara strona była bardziej przejrzysta, ale może to kwestia przyzwyczajenia ;)


avatar
BORYSEK 17

02.04.2017 20:57

0

Kempa a co ty tak zęby suszysz na tym zdjęciu?chciałbyś reklamować pastę do zębów Colgate?


avatar
marekko

02.04.2017 23:26

0

W pierwszej erze turbo 1,5-litrówki dawały po 1200 KM, a kwalifikacyjne do 1500, były proste i tanie.


avatar
rsobczuk

03.04.2017 08:24

0

Obecne silniki nie są tak na prawdę złe. Zdjąłbym jedynie wszelkie limity związane z ilością czegokolwiek. Niech zespoły podkręcą je tak, żeby jedna jednostka starczała ledwo na jeden wyścig i już. Za kilka lat zacząć wdrażać jakiekolwiek limity.


avatar
vanD

03.04.2017 14:10

0

co to za wygląd ? gdzie stare f1dzielpasje :( dajcie możliwość wyboru wyglądu :<


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu